Детска игра, ама не точно

Еди Колев

Колкото и да не ти се вярва, днес някои детски игри могат да те накарат доста да се поизпотиш. Макар да изглеждат лесни за изпълнение, те изискват гъвкавост, сила и издръжливост. А тях не всеки възрастен притежава – дори като хлапе подобни занимания да са му били ежедневие.

По своята същност игрите са сравнително прости движения, които включват голяма част от мускулните групи на торса и долната част на тялото. Може рядко да виждаш някой в залата да ги изпълнява, но това не трябва да те спира да ги включиш в своята програма – те със сигурност ще ти помогнат да влезеш във форма за лятото.

С тях по-лесно ще избягаш и от един от капаните на тренировките – че колкото по-сложни упражнения изпълняваш, толкова по-здрав и нацепен ставаш. Всъщност, по-добър ще бъде ефектът, ако заложиш на разнообразието и честата смяна на натоварванията, отколкото на усложнени движения.

Не са малко и инструкторите, които загърбват сложните уреди и комплексните тренировки и се връщат към базовите упражнения. Към движенията, които са естествени за тялото ти.

Но стига приказки! Предизвикваме те да пробваш поне една от четирите детските игри с единствената цел да влезеш във форма по-лесно. Даваме ти и бонус – много възродени спомени, смях, забавление и… мускулна треска, разбира се. И не забравяй шишето с вода.

Скачане на въже

Това е най-срещаната в тренировъчните програми игра от детството. Всъщност, колкото и безобидно да изглежда отстрани, упражнението е много интензивно. Човек трябва да бъде и упорит, защото усвояването на правилната техника на изпълнение може да отнеме време. Но когато и това се случи, скачането на въже е истински забавно – не само отстрани.

Какво ще получиш в замяна ли? Как ти се струват ето тези неща: ще подобриш координацията и баланса си в пространството, ще подпомогнеш функциите на вестибуларния апарат, ако тичаш – ще подобриш средната си скорост и спринта. А, и това е може би най-евтиният начин да влезеш (и да останеш) във форма.

Патешко ходене

Освен в детската градина и в училище, това упражнение се е използвало и в армията – за тренировка, а казват, че и за наказание. Последното не го знаехме, защото и ние като теб не сме имали честта да ходим в казарма.

Натоварването при изпълнение на патешкото ходене пада най-вече върху бедрата, седалището и прасците. Упражнението е специфично и колкото и добър да си спомняш, че си бил като дете, вероятността да се поизпотиш от едва две-три крачки е огромна.

Въртене на обръч

Това упражнение си е зона, запазена предимно за малките момиченца, макар че има и доста малки момченца, които се справят повече от добре с него.

Е, при възрастните е малко по-различна, а понякога и леко комично отстрани, но заради всички ползи си заслужава. Ще гориш калории, ще намалиш сантиметрите в областта на кръста, ще подобриш сърдечната си дейност и ще се скъсаш от смях. И понеже доста ще се поизпотиш, не пропускай да пиеш вода – защото тялото ти го иска.

Жабешки подскоци

Жабешките подскоци „ще разкажат играта“ на бедрата, седалището и торса ти, нищо че по същността на своето изпълнение упражнението наистина е фасулска работа. В него няма нищо сложно, най-важното е да съобразиш имаш ли достатъчно пространство да го направиш.

Страшното идва след третия-четвъртия път. Стигнеш ли до десетия, ще си изплезил език и ще искаш да изпиеш цялата вода на света. А ако успееш да направиш още една или две серии, ще разбереш защо задните крайници на жабите изглеждат толкова мускулести.

Снимка: Pexels / Karolina Grabowska