Фантастичният силиций и къде да го открием

Мануела Геренова

Някои го наричат вторият по значение елемент в организма след кислорода. Други допълват, че той е сред ключовите фактори за твоето здраве. Да, силицият е многолик елемент, с който си заслужава да те запознаем по-отблизо.

Сигурно веднага правиш асоциация с всемогъщата Силициева долина, но сме длъжни да ти кажем, че този елемент прави не по-малко чудеса, когато попадне в твоето тяло. Точно както високотехнологичните джаджи вършат хиляда и една задачи, така и силицият твори хиляда и една (че и повече) ползи за организма ти.

Той е невероятно важен за поддържането на клетките ти в топ форма, стимулира метаболизма, подкрепя и подсилва съдовата система.

Силицият е сред главните „виновници“ за завидно гладка и еластична кожа, също толкова здрави кости и стави, но освен това отговаря за регенерирането на лигавиците и образуването на нови и нови клетки. Имунната система също черпи с пълни шепи от ползите на силиция и във всеки един момент зависи от него.

С други думи, елементът е отговорник тялото ти да изглежда забележително и със съвършен метаболизъм, но и да функционира като нещо, което гений от Силициевата долина е изобретил.

Бас държим, че вече се чудиш – как да си набавиш необходимия ти силиций? Имаме страхотна новина за теб – силицият се намира в редица апетитни и полезни храни, които са изключително подходящи, ако държиш да се храниш полезно, здравословно и с мисъл за организма си.

Да снабдиш тялото със силиций всъщност е лесно и вкусно!

Една голяма купа със салата от домати и краставици е диетичен, но и много приятен начин за прием на силиций. Той се съдържа в достатъчни количества в тези зеленчуци, а ако си падаш повече по зелените салати и спанака – заложи смело на тях, защото те не отстъпват по съдържание на елемента в тях.

Обожаваш плодове? За да ти донесат те силиций в изобилие, хрупай ябълки и круши, но не пропускай и сочния ананас. Боровинки и ягоди също са добре дошли на трапезата ти, при положение, че искаш да повишиш приема на силиций. Динята също е сладко и апетитно решение.

Ако отдавна не си хапвал тиква с мед, сега е моментът да си припомниш тази класическа комбинация – и в двата продукта съдържат силиций. Не пропускай и други любими храни като риба и морски дарове, варива и ядки, те също са богат източник на елемента.

Разбира се, тази хитруша – козметичната индустрия – също знае за ползите от силиция.

Тя го извлича от разнообразни източници и го влага в кремове, лосиони и какво ли още не. Тъй като силицият има особено силно регенериращо въздействие върху клетките на кожата и съединителните тъкани, той е повече от желан компонент в подмладяващата грижа, към която суетата нерядко тласка.

Заради същите си свойства силицият е често срещан и в лосионите, които спомагат за борба с травмите и които поддържат ставите в най-добрата им форма. Всъщност костите и ставите ти ще са ти благодарни, ако обръщаш внимание на храната с достатъчно силиций и подобни продукти, и ще ти се отплатят подобаващо, когато решиш да ги натоварваш.

Нискоминерализираната минерална вода е друг прекрасен начин за набавяне на силиций.

С нея комбинираш Много ползи-в-Едно.

Минералната вода с балансирана минерализация ти носи както хидратация и свежест, така и умерени, идеално премерени дози силиций, както и други безценни минерали, за които сме си говорили с теб и тепърва ще си говорим. Затова и е супер идея сам да се подсещаш, че е време за чаша вода – тялото ти ще ти е благодарно.

А силиций, както се досещаш, можеш да си набавиш и от синтетични източници.

Разнообразието от хранителни добавки вече е главозамайващо, а отвсякъде те заливат реклами на чудодейни хапчета и формули, които ти обещават невиждани постижения. Дори и в близката аптека те посрещат шарени опаковки, от които обаче по-скоро ти настръхва косата, отколкото да те примамват „Изяж ме, изпий ме“.

Защо тогава да предпочетеш естествен източник на силиций, вместо просто да вземеш хапченце?

Много просто – защото естествените източници позволяват тялото ти да усвои далеч по-лесно този незаменим елемент. Медиците смятат, че приемът на силиций е оптимален, когато идва от напълно органични източници, тоест се извлича от храната и водата. Стомахът също ще ти е благодарен, че си избрал този подход за набавяне на силиций.

Пък и какво по-приятно от това да си направиш една сочна салата с риба и да изпиеш чаша вода, при това с ясното съзнание, че си набавяш елементът, който е втори по значение за организма ти след кислорода.