Помощ, умирам за сладко, но съм на диета

Мануела Геренова

По какво познаваш, че вече е пролет и даже лятото е ей сега, зад ъгъла?

Естествено, сещаш се по това, че дебелите некомфортни пуловери отстъпват на късите ръкави и фините материи. Или пък защото денят е все по-дълъг и ти е някак по-светло и леко на душата от това.

Въобще, няма никаква нужда да си поглеждаш телефона или компютъра, за да се досетиш кой месец и кое време от годината сме.

Пролетта се познава и по това, че най-вероятно си решил да се захванеш с режим на хранене.

Уроците за отслабване и по-добър тонус няма защо да ти ги припомняме, знаеш си ги наизуст – никакви „бързи храни“ с милиарди калории за сметка на изобилие от сезонни зеленчуци, свежи храни, повечко спорт и движение.

И отначало всичко обикновено върви прекрасно и се чувстваш в топ кондиция, стомахът ти е благодарен за новия режим, кожата ти сияе, даже сънят и концентрацията ти се подобряват осезаемо.

Има само един проблем – умираш си за някой дребен сладкиш. Или не чак толкова дребен, а за някое огромно парче сочна торта, шоколад с повече лешници и карамел, сладолед с карамел и греховни заливки като разтопен шоколад и плодови сосове, млякото с ориз на баба с канела… Знаеш, че всички твои усилия ще отидат напразно ако се отдадеш на изкушението, а ние пък знаем трикове как да измамиш глада си за сладко, без да си гузен после.

Здравословен десерт? Да, има и такова животно

„Десерт“ и „здравословно“ обикновено ти се разминават в съзнанието като „черно“ и „бяло“. Значи е време да си запишеш няколко рецепти за диетични десерти, които хем ще утолят глада ти за сладко, хем са нискокалорични и са подходящи за повечето диетични режими.

Най-хубавото е, че не са ти необходими никакви подсладители като захар или нейните заместители. Повечето плодове са достатъчно сладки сами по себе си, а ако не ти е достатъчно – лъжица мед винаги върши чудеса.

Като основа можеш да използваш меки плодове като банан, авокадо или по-размекнати праскови, които се мачкат с лекота само с вилица и към които на вкус и фантазия можеш да добавиш неподсладено натурално какао, ванилия, кокосови стърготини. С малко натрошени ядки като кашу, орехи и лешници това похапване става още по-питателно и неустоимо.

След няколко дена с подобен свеж и апетитен десерт ще усетиш, че традиционните сладкиши всъщност никак не ти липсват.

Сезонен плод > Шоколад

Запиши си това уравнение и го прилагай всеки път, когато решиш да посегнеш към някой висококалоричен десерт. През пролетта има такова изобилие от пресни плодове, че е направо грехота да посягаш към неща, с които ще провалиш диетата си. Една разходка до близкия пазар от своя страна ще те снабди с диетична и здравословна алтернатива на сладкото, така че да не примираш всеки път, в който минеш покрай сладкарница.

Ще ти подскажем, че пролетта е сезон, в който можеш да обявиш „код Червено“ що се отнася до плодовете – сега се появяват първите зрели череши, вишни, ягоди, малини и ябълки. Появяват се и първите круши, праскови и кайсии, които зреят все по-рано и са по сергиите за все по-дълго време.

Така че не се оправдавай, че няма разнообразие, а смело вкарай плодовете в менюто си вместо десерти, шоколад и джънк с неясен произход.

Чаша минерална вода, защо не с витамини

И преди сме казвали, че да изпиеш една чаша минерална вода може не само да утоли жаждата, но и да те накара да размислиш доколко ти се похапва всъщност. Първо, така си даваш ценни няколко минути, в които да прецениш дали апетитът за нещо сладко не е просто моментен каприз, както обикновено се и оказва.

Второ, минералите като калий, магнезий и желязо, които се съдържат в добре балансираната минерална вода, още повече притъпяват глада за десерти.

А още по-полезно ще е да наблегнеш на минерална вода, обогатена с витамини.

Така едновременно ще се предпазиш от прегрешения и ще си набавиш ценни за организма витамини и минерали. И желязната ти воля да си във възможно най-добрата форма ще победи за пореден път.  

Снимки: Unsplash