Три полезни навика, свързани с пиенето на алкална минерална вода

Мануела Геренова

Кога за последно отпи от чашата си с минерална вода?

Ако този въпрос те кара да се замислиш и ако вместо да изстреляш светкавичен отговор, ти започваш да смяташ наум часове назад, значи сериозно трябва да се замислиш за навиците си за хидратация.

Защото тя, хидратацията, влияе по хиляди осезаеми и не толкова осезаеми начини на твоята кондиция, концентрация, организъм и настроение. Да, влияе дори и на доброто ти настроение!

Повярвай ни, така ще се чувстваш много по-добре, а тялото ти ще ти е благодарно.

А най-хубавото е, че говорим за съвсем прости за следване навици, които, обещаваме ти, ще се отразят единствено и само благотворно на начина, по който се чувстваш и по който изглеждаш.

Ето три лесни, елементарни и в същото време чудодейни съвети как да не забравяш да отпиваш достатъчно често от чашата или бутилката си минерална вода.

Сутрин с минерална вода и лимон върши чудеса за метаболизма

Тази дребна наглед хитрина ще ти осигури ударно свежо начало на деня, но и е много вероятно да ти погне да влезеш в по-добра форма напълно неусетно. Да си създадеш този ритуал не представлява никакви трудности – обикновено е необходима едва седмица-две, за да свикнеш да посягаш към чашата с минерална вода с лимон, веднага след като отвориш очи.

Тя влияе толкова благоприятно по две причини. Първата е, че тялото ти неизбежно губи от ценната си хидратация по време на сън и със ставането от леглото е време да наваксаш тези загуби, за да заработи на пълни обороти организмът ти отново.

Второ, минералната вода с висока алкалност – над 9,5 – намалява киселинността в тялото ти, неутрализира влиянието на вредни храни и напитки и действа силно на метаболизма и обмяната на вещества.

И трето, но не и последно, сокът на лимона и някое и друго резенче са онази съставка, която окончателно ще събуди стомаха ти и ще го подсети да възобнови производството на ценни ензими. Така метаболизмът ти се задвижва като една умела вятърна мелница, което на свой ред гори калории и те кара да усещаш моментален прилив на енергия и вдъхновение за новия ден.

Чаша минерална вода преди хранене пък се справя с прекомерния апетит

Вече наближава обяд и усещаш как стомахът ти отново напомня за себе си с едни не съвсем приятни къркорещи звуци. Когато дойде времето за заслужената обедна почивка, вече си готов да погълнеш и слон, стига да ти се изпречи пред очите. Ако не вземеш мерки в тази насока, консумираш твърде много храна и после ти е хем тежко, хем гузно.

Стоп! 15-20 минути преди обяда (а и вечерята) изпий една чаша вода и ще усетиш осезаема промяна в апетита си, вследствие на което ще хапнеш далеч по-разумно. Причината е, че тялото ни понякога бърка глада с жаждата и този феномен обикновено се проявява малко преди хранене. Навременната хидратация пък дава сигнал да поемеш точно толкова храна, колкото ти е необходима, и нито хапка повече.

Замести следобедното кафе с минерална вода и ще се учудиш от ефекта

На кого не му се случва следобед да стане леко ленив? Работният ден е преполовен, повечето задачки са отметнати, времето сякаш започва да тече по-бавно и се усещаш сънлив и изморен. Обикновено решението е чаша кафе или пък силен чай, а с тях неминуемо посягаш и към сладкиш, бисквитка или друго калорично лакомство.

Затова ще ти подшушнем, че така само си вредиш на общия си тонус и даже на вечерния си сън, който ще дойде доста по-трудно заради кофеина и захарта.

Замести голямата чаша кафе и вредните сладкиши с алкална минерална вода, по възможност – изстудена, за да те освежи максимално. Можеш да посегнеш и към минерална вода с витамини за още повече тонус.

И тук ползите са няколко, сред които наваксването с хидратацията за деня и с витаминния прием, комбинирано с със свойствата на минералите в минералната вода.

Опитай – ще се учудиш как кафето или чаят започват да ти се струват напълно излишни, особено следобеда.

Снимки: Unsplash и Pexels