Марк Уолбърг – на 49 като на 29

Георги Борисов

Да си здрав като скала не се постига лесно. Трябва да се трудиш, да се потиш, да не се отказваш и понякога дори да правиш неща, които почти никой не прави.

Марк Уолбърг го знае прекрасно, затова и е няколко крачки пред всички нас. Защо ли? Защото от години дневният му график, когато не снима филми, е нечовешки.

Напред е, защото става в два и половина сутринта и оползотворява часовете до първи петли с няколко хапвания и тренировка.

Но и след това не ляга, за да си доспи, защото вече е много изморен. Не, денят му продължава с още една тренировка и куп работни ангажименти, като дори успява да намери време и за семейството си. Същинска машина!

Може би настина трябва да си малко луд, за да спазваш такъв график с години. Но пък при Марки Марк работи безотказно, защото не един и два пъти е попадал в списъка на Forbes за най-високоплатени актьори.

Все пак, освен с актьорски умения, печели ролите си и с физика, за която се грижи старателно. И продължава да го прави, въпреки че след няколко седмици ще чукне 50.

Е, в момента определено не е в добра форма, защото е качил около 10 килограма, но не защото се е отпуснал, а защото следващата му роля го изисква.

И който си мисли, че след това няма отново да изкара плочките на показ, жестоко се лъже. Просто Марк Уолбърг е свикнал да променя тялото си според нуждите на професията.

Обичайно една негова тренировка продължава около час и половина, като съчетава вдигането на тежести с кардио и стречинг – защото не всичко се свежда просто до блъскане на тежки дъмбели в земята и пуфтене.

Няма изненада, че тренировките на Уолбърг са по-разнообразни от храненията му, защото много зависи дали просто поддържа форма, или пък има ясна цел какво трябва да постигне за определен период от време. Треньорът му Брайън Нгуен се старае да се вслушва в него и му помага не само да изглежда като машина, но и да се чувства като такава.

Загрявката е задължителна, а когато говорим за същинската част, сред любимите упражнения на Марк са набиранията, лежанката, почти всичко с дъмбели, нападите с пудовка, скачането на въже и доброто старо кардио, разбира се.

Преди всяка тренировка пък актьорът е предвидил нужното време за хапване, като същото важи и след това. Но тези две хранения далеч не са единствените на Уолбърг за деня.

Той закусва общо три пъти, а като добавим към тях обяда и вечерята, храненията му стават общо пет. А, забравихме и две междинни, които са най-често пилешко или пуешко филе на скара. Може и да е дочул, че храната прави борбата.

Като цяло приемът на протеин играе много важна роля в трупането на мускули и освен месо, Уолбърг включва в менюто си и яйца. Рибата също присъства на масата на актьора. Най-често в чинията му ще намерим треска или лаврак – все риби, богати на протеин, а не на въглехидрати.

Един от големите плюсове на това да си сред най-високоплатените актьори в Холивуд е, че не е нужно да караш жена си да ти готви по 100 пъти на ден. Марки Марк не го прави, защото за приготвянето на храната му отговаря специално нает за целта шеф готвач.

След всичко, казано дотук, може и да се изненадаме, но дори Уолбърг си почива от физическите активности. И то цели два дни в седмицата, защото мускулите му не са от желязо, макар да изглеждат така. Направо не го е срам…

Ако още продължаваш да се чудиш как Уолбърг почти на 50 успява да тренира толкова усилено, ще ти спестим времето, защото възстановяването и при него е от основно значение.

За да се възстанови тялото му, актьорът не разчита само на храна, добавки и сън. Отделя по няколко минути, които прекарва в криотерапевтична камера.

А дали все пак не забравяме нещо? Да, разбира се! Защото освен от всичко споменато, мускулите на Марк Уолбърг имат нужда и от вода. Затова той им я дава, като пие между три и пет литра на ден. Защото добрата хидратация е наистина важна за добрата физическа форма. Но това вече го знаеш, нали!

Снимка: Стопкадър YouTube „22-ра миля“