„Преди плачех, сега се потя“

Мануела Геренова

През пролетта на 2020 г. Адел се превръща в най-горещата тема на сезона, но не заради някой нов хит, а заради невероятната си трансформация. Блондинката с чудовищен глас демонстрира стройна фигура и мнозина дори не могат да повярват, че мацката в черната рокля с широка усмивка действително е тя.

Певицата обаче показва завидно чувство за хумор и отсича: „Преди плачех, сега се потя“. Примерът ѝ пък последваха усмихнатата Ребел Уилсън, талантливият Джона Хил и Клоуи Кардашиян.

И сега, когато пролетта тропа силно на вратата, сигурно се чудиш – как да го постигнеш и ти?

Дали не е най-разумно да преминеш само на зелени салати и още по-зелени ябълки, или пък да заложиш на джогинг в парка сутрин, обед и вечер? Тежести или кардио? Палео или кето?!

Започваш да четеш истории, подобни на тези на Адел и Ребел, но чувстваш, че губиш здравия си разум някъде там между броенето на калории и техниката на правилните коремни преси.

Спокойно! Първо и най-важно – поеми си дълбоко дъх. Въобще не е необходимо да залиташ в крайности и да тормозиш и тялото, и ума си с непосилни задачи, които могат и да ти навредят. И второ, ние сме насреща с няколко съвета, които да направят пътя към едно по-добро Аз по-гладък и приятен.

Ето какво бихме искали да ти подшушнем…

Не изпадай в крайности

Възможно е да ти се струва, че тежкият калориен дефицит или изтощителните упражнения, след които не можеш да се помръднеш от мускулна треска, бързичко ще ти осигурят видими резултати и завистта на околните. Не, не и пак не! Това е един от основните принципи, които треньорът на Адел – Пийт Герасимо, споделя.

Той не подкрепя нито гладуването до пребледняване, нито интензивния спорт, който в крайна сметка не носи удовлетворение и удоволствие. Тайната за него е в балансираната диета, която се основава на много сезонни зеленчуци и плодове, както и в постепенния напредък в тренировките, за да не се стресира излишно организма.

Со кротце, со благо и с повече умереност…

Забрави мита, че има чудодейна диета

Всеки, решил да влиза във форма, рано или късно затъва в имена на лекари и диетолози, създали поредния ненадминат режим. И ти ли се чудиш Дюкан ли да послушаш, или пък все пак да заложиш на 90-дневната диета. Кетогенен режим ли да е, или пък палео? Полушеговито започваш да се маеш дали да не ги редуваш – един ден кето, един палео, един – Дюкан…

Преди да си залитнал в такава лудост, припомни си, че няма чудодейни диети. Ако имаше, едва ли щеше да има хора с повечко килограми. Всъщност най-често е напълно достатъчно да ограничиш бялото брашно, сладкото и онези вкусотии, на които викаме джънк, и да комбинираш това с умерен спорт, който ти е приятен за практикуване.

Не ставай спартанец

Да, точно така. Като ти казваме да се ограничиш, нямаме предвид да забравиш завинаги вкуса на пържените картофки или шоколада. Забелязал ли си, че в момента, в който си обещаеш, че никога повече няма да хапнеш и едно вкусно хрупкаво препържено картофче, ти се прияжда точно това и нищо друго.

Не се мъчи по този начин! Да се поддадеш на изкушението от време на време е не просто нормално, а и строго препоръчително, за да си напомниш, че и ти си човек. А след малкото си прегрешение се върни към хранителния си режим спокойно и без угризения. Остави спартанския живот за някой друг.

Усмихвай се!

С огромна усмивка Адел казва, че продължава да си има своите малки притеснения, но вече отказва да ги слуша. Преди е плакала, сега предпочита да се поти. А Ребел Уилсън не спира да се шегува, че има плувен басейн, само че понякога го използва не за тренировки, само за да се преструва на русалка.

Затова не забравяй усмивката си на рафта вкъщи, а си я носи през целия път към по-добрата форма. Помага, повярвай ни!

Основна снимка: Unsplash